
The Revolution Will Be  
Televised in Arabic 
Iran’s Media Infrastructure Abroad 
Hamdi Malik  

POLICY NOTES  JUNE 2022
NO. 122

THE WASHINGTON INSTITUTE FOR NEAR EAST POLICY

F or the late Ayatollah Ruhollah Khomeini, architect of the 1979 Islamic 
Revolution and founding leader of the Islamic Republic of Iran, and his 
successor, Supreme Leader Ali Khamenei, the revolution is a global  

movement that must be exported to other nations, starting with Iran’s neigh-
bors. To this end, Iran’s expansionist policy in the region is well underway. 

At the heart of this project is the concept of sodoure enqelab, or export of the 
revolution. The concept is clearly articulated in the Iranian constitution:  
“The constitution, having regard to the Islamic contents of the Iranian 
Revolution...provides a basis for the continuation of that Revolution both inside 
and outside the country.”1 One organization indisputably tasked with exporting 

The Islamic Radio and 
Television Union leads 
efforts to spread the 
message of the revolution 
in Arabic-speaking 
countries. 



2 T HE WAS HINGT ON INS T I T U T E  F OR NE A R E AS T  P OL ICY 

H A MDI  M A L IK T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

the revolution is the Islamic Revolutionary Guard 
Corps (IRGC), which serves as a parallel military 
force to the nation’s conventional army, known as the 
Artesh. The IRGC is also an economic powerhouse, 
controlling a broad share of the nation’s industry, 
and an aggressive cultural arbiter. 

The constitution continues:

In the organization and equipping of the  
country’s defense forces, there must be regard 
for faith and religion as their basis and rules.  
And so the Islamic Republic’s army, and the 
corps of Revolutionary Guards, must be  
organized in accordance with this aim. They 
have responsibility not only for the safeguarding 
of the frontiers, but also for a religious mission, 
which is Holy War (JIHAD) along the way of God, 
and the struggle to extend the supremacy of 
God’s Law in the world.2

 
In December 2006, at the height of attempts by 
the IRGC’s elite Qods Force to create and sustain 
its proxy militias in Iraq, Ali Akbar Alizadeh, the 
commander of the IRGC Central Region, said at a 
conference, “Exporting the revolution to Palestine, 
Lebanon, Iraq, and other countries has caused 
concern in the United States.” He added, “In the past, 
the United States was the first power in the Middle 
East...but now Islamic Iran has consolidated its 
power in the region.”3

At this time, Iran’s expansionist policy was mainly 

focused on hard power, although the Islamic 
Republic had devised strategies to exert soft power 
from its inception. Thus, a few Iranian organizations 
were tasked with exporting revolutionary ideology to 
other nations from the earliest days of the revolution. 

In 1979, al-Mustafa International University (Jameat 
al-Mustafa al-Alamiyah) was established as “an 
international academic, Islamic, and hawzawi [semi-
narian] institute”4 in the Iranian city of Qom.5 Since 
then, it has recruited students from throughout the 
region and around the world to be trained as advo-
cates of the Islamic Republic in their home countries. 
Clerics close to Ali Khamenei have praised al-Mustafa 
International University for its role in exporting the 
revolution.6 It has close ties to the Qods Force, which 
prompted a designation of al-Mustafa by the U.S. 
Department of the Treasury in December 2020.7

The Ahlul Bayt World Assembly (Majmae Jahani Ahlul 
Bayt) was established in 1990 at Khamenei’s direc-
tive. It is a religious organization tasked with prop-
agating the ideology of the Islamic Republic among 
Shia populations in the Middle East and beyond. It 
is also engaged in a wide range of religious, educa-
tional, and cultural activities in Iran, the region, 
and on the African continent to disseminate Shia 
Islam interpreted according to the Islamic Republic’s 
ideology.8

In the mid-1990s, the Iranian Ministry of Culture 
and Islamic Guidance ramped up its efforts to 
export the Islamic Revolution. In 1995, the ministry 

Abbreviations

AAH     Asaib Ahl al-Haq 

HaN     Harakat Hezbollah al-Nujaba

HRK     Hedayat Resaneh Kish  

                  (Kish Guidance Media) 

IRIB     Islamic Republic of Iran Broadcasting 

Iraqi-     Iraqi Radio and Television Union

RTVU

IRTVU     Islamic Radio and Television Union 

KH     Kataib Hezbollah

NIRT     National Iranian Radio and Television 

UCMT     Union Center for Media and Training

U-Feed     Union Center for Research and  

    Development



H A MDI  M A L IK

P O L I C Y  N O T E  122 3

T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

established the Islamic Culture and Communication 
Organization (Sazeman-e Farhang va Ertebatat-e 
Eslami), whose “main responsibility is in the field 
of cultural activities” abroad. The Islamic Culture 
and Communication Organization currently has ten 
branches in Asia, Africa, and Europe.9

For the Supreme Leader, the most important front 
in the soft war is media. In his view, “the most 
effective international weapon against the enemies...
is the weapon of propaganda and media commu-
nications.”10 Khamenei believes that “nowadays, 
this [media] is the most powerful weapon, which is 
more dangerous than atomic bombs.”11 Iran’s media 
efforts in the region are shaped by this vision and are 
now an integral part of its expansionist policy in the 
Middle East. Iran makes extensive use of media to 
export its revolution. 

In 1980—one year after the revolution—Islamic 
Republic of Iran Broadcasting (IRIB) started its first 
Arabic Service. The advent of satellite TV technology 
presented an opportunity to expand Iran’s media 
operations in the region. In the late 1990s and early 
2000s, IRIB World Service intensified its efforts to 
address Arabic-speaking nations in the Middle East, 
targeting Shia audiences in particular. But Iran’s 
major media effort began in 2007, when the regime 
established the Islamic Radio and Television Union 
(IRTVU) to organize, widen, and sustain media 
outlets and organizations belonging to the Iran-led 
“axis of resistance.” 

This study will investigate IRIB and IRTVU’s efforts 
to expand the Islamic Republic’s media footprint in 
Arab countries, which is an integral part of Iran’s 
strategy to export its revolution (see figure 1 for a 
depiction of Iran’s media ecosystem in Arabic).

IRIB World Service
The first Iranian state broadcasting company, 
National Iranian Radio and Television (NIRT; in 

Persian, Radio va Televisiun-e Melli-ye Iran), was 
established in 1971 under the shah. For decades 
before this, the private sector ran television services 
in the country.12 NIRT ran a limited World Service. 
In 1976, it began broadcasting the English-language 
International Radio and Television, the first outlet in 
a foreign language.13

Soon after the 1979 revolution, NIRT was renamed 
Islamic Republic of Iran Broadcasting (Sazeman-e 
Seda va Sima-ye Jomhouri-ye Eslami), and this entity 
has consolidated a monopoly on TV and radio  
broadcasting inside Iran. IRIB’s head is chosen by  
the Supreme Leader. 

After the establishment of IRIB, the state-run media 
arm’s World Service was established as a department 
under the News and Information Directorate. Around 
1985, it was upgraded to a directorate to play a larger 
role in exporting the Islamic Revolution.14 IRIB World 
Service launched its first foreign-language service in 
1980, broadcasting television content in Arabic for an 
hour and a half per day.15 The service, only available 
to some regions inside Iran, would become the 
cornerstone of IRIB World Service’s Arabic operation. 
In November 1997, Sahar satellite TV, the World 
Service’s first television channel, was launched as 
a global outlet. Subsequently, Sahar TV added a 
few satellite services in other languages.16 In 2005, 
Sahar’s Arabic service became independent, and its 
name was changed to al-Kawthar Satellite Channel. 

Currently, IRIB World Service runs fourteen satellite 
TV channels and three internet TV channels, four of 
which broadcast in Arabic. Additionally, IRIB World 
Service runs thirty-two radio stations,17 including 
Tehran Radio in Arabic. It has wide reach in the 
region, broadcasting in the Palestinian territories, 
Lebanon, Syria, Iraq, Yemen, Saudi Arabia, Kuwait, 
the United Arab Emirates, Oman, and even East 
Africa.18 Presently, IRIB World Service’s various 
outlets broadcast media content in thirty languages.19 
IRIB World Service has four departments, covering 
(1) Central Asia and the Caucasus, (2) Europe and the 
Americas, (3) Arab and African countries, and (4) the 
Indian subcontinent and East Asia.20



HAM
DI M

ALIK
THE REVOLUTION W

ILL BE TELEVISED IN ARABIC

al-Kawthar 

al-Alam

al-Alam Syria 

iFilm Arabic

Radio Tehran Arabic 

Gaza branch

Syria branch

Yemen branch

Iraqi-RTVU

Iraqi Resistance 
Coordination
Committee

Islamic 
Republic of Iran 

Broadcasting

UPD

UNews

U-Feed

UCMT 

Lebanese 
Hezbollah

IRGC 
Qods Force

IRTVU

Su
pre

me
 Le

ad
er'

s O
�c

e (
Kh

am
en

ei)

Lebanon branch

Iranian Ministry 
of Culture and 

Islamic Guidance

IRIB World 
Service

Figure 1. Iran’s Media Ecosystem in Arabic



H A MDI  M A L IK

P O L I C Y  N O T E  122 5

T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

Al-Kawthar Satellite Channel  
(Qanat al-Kawthar al-Fadhaiyah)

In a July 2006 interview with the Iranian newspaper 
Hamshahri, Mehdi Mojtahed, then general manager  
of the al-Kawthar Satellite Channel, described 
the goals and objectives of his station as follows: 
“Propagating the culture of the Islamic Revolution 
and its achievements and exposing the hostile  
intentions of the United States and the al-Quds 
[Jerusalem] occupying regime [Israel] are among the 
policies pursued by al-Kawthar TV.”21 In 2010, five 
years after its founding, al-Kawthar TV began  
broadcasting twenty-four hours a day.22

Al-Kawthar TV is largely a religious station that  
propagates the Islamic Republic’s version of Shia 
political Islam in the region. It airs a variety of 
programs, including religious lessons delivered 
by clergy, cultural shows, documentaries, Iranian 
movies and series, and children’s programs, among 
others. All have heavy religious themes and dissemi-
nate Shia political Islam. Al-Kawthar also broadcasts 
Persian-language lessons and programs about the 
history of Iran and its revered historical figures. 

The Iranian regime’s news outlets report that  
al-Kawthar TV is among the most watched channels 
in countries such as Iraq. It is difficult to ascertain 
the validity of these claims, but the number of 
al-Kawthar TV followers on social media provides 
a sense of its penetration. Before Facebook took it 
down in July 2021, al-Kawthar’s Facebook page had 
more than 2.7 million followers.23

Al-Alam News Channel 
(Qanat al-Alam al-Ekhbariyah)

Al-Alam News Channel was launched in February 
2003 as a twenty-four-hour Arabic-language outlet.24 
The launch occurred at a critical moment in the 
region, when U.S.-led coalition forces had toppled 
Saddam Hussein’s regime. Thus, Iran faced little 
competition in filling the Iraqi media space. Under 
Saddam, no foreign media were allowed to work in 

the country, but the overthrow opened a space for 
foreign media to operate. Al-Alam exploited that 
space. 

Al-Alam now claims to operate in forty regions 
around the world and has offices in Tehran, Beirut, 
Baghdad, and Damascus.25 No valid statistics are 
available on al-Alam’s penetration rate, but social 
media following can serve as a gauge of the channel’s 
popularity in the region, and it enjoyed around 6 
million followers on Facebook before its account was 
taken down in March 2022.26

Al-Alam Syria Channel  
(Qanat al-Alam Suriya)

Just as IRIB World Service successfully exploited 
the Iraq war in 2003 and launched al-Alam News 
Channel, the media corporation saw in Iran’s inter-
ference in the Syrian civil war an opportunity to 
expand its reach in the region. In November 2017, 
al-Alam Syria Channel, the first IRIB World Service 
TV channel outside Iran, was launched.27

Al-Alam Syria operates independently of al-Alam 
TV.28 Most of its personnel are Syrian and Lebanese, 
except for the manager, Naji Chenani, who is Iranian. 
All the personnel are based in Syria.29 According to 
Chenani, the channels’ objective is to “preserve the 
achievement of the ‘axis of resistance’ in post-Islamic 
State era and to increase [Iran’s] cultural presence in 
Syria and to connect with the Syrian elites.” Chenani 
stated that one of al-Alam Syria’s missions is “to 
introduce Iran’s economic and industrial capabilities 
to participate in the reconstruction of Syria.”30

Al-Alam Syria began by broadcasting five hours a 
day and now broadcasts sixteen hours a day. Unlike 
al-Alam TV, al-Alam Syria is not strictly a news 
channel; it airs a variety of shows. According to 
Peyman Jebli, the head of IRIB,31 al-Alam Syria is the 
only non-native TV channel granted permission to 
operate in Syria by Damascus and the first foreign TV 
channel granted permission to generate revenue by 
running ads for Syrian companies.32



6 T HE WAS HINGT ON INS T I T U T E  F OR NE A R E AS T  P OL ICY 

H A MDI  M A L IK T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

iFilm Arabic 
(iFilm al-Arabiya)

The outlet iFilm Arabic was launched in September 
2010 as a twenty-four-hour entertainment channel, 
broadcasting Iranian movies, TV series, documen-
taries, and other entertainment shows dubbed in 
Arabic.33 It is IRIB World Service’s largest operation 
to introduce Arabic-speaking audiences in the 
Middle East to so-called halal, or pure, Iranian media 
content. Later, three other iFilm channels—iFilm 
English, iFilm Persian, and iFilm 2 in Dari (an 
Afghan dialect of Persian)—were launched. 

Although the bulk of iFilm’s content is dubbed, the 
channel also produces its own shows. Its slogan is 
“the drama channel for the family.” iFilm Arabic’s 
website has a section for children’s shows called 
iFilm Children (Atfal iFilm). This is an effective way 
to present a wide range of audiences with Islamic 
Republic ideologies through drama and other 
entertainment. 

Radio Tehran Arabic 
(Ethaat Tehran al-Arabiya)

Iranian Arabic radio was established around 
1957,34 more than two decades before the Islamic 
Revolution. Currently named Radio Tehran Arabic, 
it broadcasts to all countries in the Middle East and 
parts of North and East Africa. According to Abbas 
Anjam, the manager of Radio Tehran Arabic, the 
station’s goal is to “introduce the principles and 
ideals of the Islamic Revolution and its achieve-
ments.”35 Radio Tehran Arabic airs material ranging 
from news to cultural programs, entertainment, and 
children’s shows. In February 2019, Radio Tehran 
Arabic began broadcasting its programs live in a 
television format on its website and social media 
accounts.36

Over the years, IRIB World Service expanded its 
Arabic-language media outlets to shape public 
opinion in the Middle East based on the principles of 
the Islamic Revolution. But as Iran’s hard power grew 

in the region and more pro-Iran proxies were created, 
the regime saw the need for an overarching strategy 
to equip these militias with soft-power tools. The 
idea was to intensify Iran’s project of exporting the 
revolution and sustain its proxies over the long term 
by winning hearts and minds to safeguard loyalty 
to the Islamic Republic and its regional proxies. To 
achieve this goal, the Islamic Republic launched the 
earlier-noted IRTVU.

IRTVU (Ettehadiye Radio va 
Televisiunhaye Eslami)
Established in 2007, IRTVU is an umbrella organi-
zation that includes a few media outlets run by IRIB 
World Service as well as numerous outlets owned 
and run by Iran’s proxies throughout the Middle East. 
IRTVU provides these outlets with financial, techno-
logical, and organizational support, helps train their 
personnel, and devises a unified strategy for them to 
follow.37 In short, it helps establish and sustain media 
outlets of Iran-backed groups throughout the region. 
Today, IRTVU claims to have more than 228 affiliates 
in 33 countries, most of them in the Middle East. It 
encompasses 130 satellite television channels, 53 
radio stations, 32 media production centers, four 
social media centers, and nine news agencies.38 In 
October 2020, IRTVU was designated by the U.S. 
Treasury Department’s Office of Foreign Assets 
Control “for attempting to influence elections in the 
United States.”39

To date, IRTVU has held ten general assemblies. 
The most recent assembly was held in June 2021 
in Tehran in a hybrid mode, where participants in 
Baghdad, Beirut, Sanaa, Kabul, Gaza, and Istanbul 
participated via video link.40

IRTVU falls under the Iranian Ministry of Culture and 
Islamic Guidance, a department chaired by one of 
the few cabinet ministers who must receive approval 
from the Supreme Leader to take the position.41 It is 
governed by three overarching structural bodies:



H A MDI  M A L IK

P O L I C Y  N O T E  122 7

T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

Supreme Council. This oversight group is  
composed of thirteen members, including the  
secretary-general and two deputies. The council’s 
current head is Mudher al-Baka, general manager 
of the Badr Organization’s al-Ghadeer television 
network in Iraq.42

General Secretariat. This body is located in Tehran 
and headed by Ali Karimian, a cleric with close ties 
to the Supreme Leader’s office, where Qods Force 
strategies are devised and overseen.43 His deputy 
is Nasser Akhdar (aka Abu Mustafa), the former 
programming director for Hezbollah’s al-Manar 
television network. Akhdar is Karimian’s represen-
tative in Lebanon who implements IRTVU’s strategy 
in the country and oversees its various organizations 
in Lebanon.44 Akhdar has been directly involved 
in formulating media strategy for Yemen’s Houthi 
rebels, serving as their main communication link 
with Hezbollah and Iran. His role is so important that 
he accompanied the Houthi delegation to Geneva’s 
Yemen peace talks in 2015.45 Karimian and Akhdar 
were re-elected to their posts during IRTVU’s 
tenth general assembly. The second deputy for Ali 
Karimian is Ibrahim Farahat, the general manager  
of the Hezbollah’s al-Manar TV.46

Permanent committees. These diverse oversight 
bodies include the religious discourse committee, 
the political and news committee, the training 
committee, the production committee, the technical 
and broadcast services committee, and the radio 
committee.47

IRTVU’s main operations are based in other Middle 
East countries such as Lebanon and Iraq, but the 
union still runs a few important operations in Iran. 
IRTVU runs a Tehran-based company called Hedayat 
Resaneh Kish (HRK; Kish Guidance Media), which 
provides satellite reception services, training, trans-
lation, and dubbing, among other services. But its 
primary function is to be the main market for selling 
a wide range of Iranian media products. HRK claims 
to possess the “most thorough Islamic digital [media] 
archive in the world.”48 This is an archive of media 
content produced mainly in Iran and considered by 

the Islamic Republic to be compatible with Islamic 
values. HRK is IRTVU’s shop to sell Iranian media 
products such as movies, dramas, TV shows,  
animations, and documentaries to foreign buyers, 
mainly in the Arab world. That is why most titles 
available on its website are in Arabic. 

Dissemination of media content is one way that 
the Islamic Republic exports the revolution and 
disseminates its propaganda in the region. It is an 
effort to culturally dominate countries in the Middle 
East, particularly those where IRTVU has a presence. 
To this end, IRTVU holds periodic film markets, 
which they call “Islamic film markets.” These are 
exhibitions in which mainly Iranian media produc-
tion companies advertise their products under the 
names of “clean films” or “halal films.” So far, seven 
such markets have been held. The most recent one 
was held in 2017 in the Iranian city of Mashhad in 
conjunction with IRTVU’s ninth general assembly.49 
The Covid-19 pandemic prevented an exhibition 
from being held during the tenth general assembly  
in 2021. 

In August 2015, during IRTVU’s eighth general 
assembly, the organization unveiled its halal 
emblem. This certificate is granted to “Islamic”  
and “clean” media products, similar to the  
certification given to halal food products in many 
Western countries.50

A cluster of Iranian private media production compa-
nies have been created around IRTVU to provide its 
members with media products. One such company, 
Foresight Media (aka Ayande Negar Resaneh), was 
established by Muhammad Sadegh Karimian,  
the son of IRTVU’s secretary-general, Ali Karimian.  
It produces a range of animations.51 The company’s 
main target is the Arabic-language media. For example, 
in 2016–17, Ayande Negar Resaneh produced a 
series of short animations for the Hezbollah-affiliated 
al-Mayadeen TV.52 The company also regularly takes 
part in the IRTVU’s Islamic film market.53

IRTVU provides support to a wide range of media 
outlets and organizations that operate in other 



8 T HE WAS HINGT ON INS T I T U T E  F OR NE A R E AS T  P OL ICY 

H A MDI  M A L IK T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

languages. But the union’s main efforts are targeted 
to Arabic-language outlets and organizations. That is 
why the bulk of IRTVU’s activities are focused on Iraq 
and Lebanon. 

Iran’s public opinion strategy in these two countries 
mirrors its approach to political and military activi-
ties there—Hezbollah is in charge of IRTVU projects 
in Lebanon, while an umbrella organization called 
the Iraqi Radio and Television Union (Iraqi-RTVU; in 
Arabic, Ittihad al-Ethaat wal Telfezyunat al-Iraqiyah) 
supports the plethora of militia media outlets in  
that country.

In Iraq, the Iraqi-RTVU has helped establish and 
sustain numerous media outlets owned by Iran-
backed militias, including the television networks 
al-Etejah (run by Kataib Hezbollah [KH]), al-Ahad  
(run by Asaib Ahl al-Haq [AAH]), al-Nujaba (run  
by Harakat Hezbollah al-Nujaba [HaN]), and  
al-Janubiyah (run by Saraya al-Jihad), among  
many others.

In Lebanon, where the model is different, Hezbollah 
oversees all IRTVU activities, including the  
development of non-Lebanese outlets such as the 
Houthis’ Al Masirah TV, which broadcasts from 
Beirut’s southern suburb of Dahiya.54 Other entities 
directly established by IRTVU are likewise based in 
Dahiya and run by Hezbollah, including the Union 
Center for Media Training, the news agency UNews, 
and the Union Center for Research and Development 
(aka U-Feed).

IRTVU in Lebanon

IRTVU’s Lebanon branch first opened in 2010. It  
was relaunched in summer 2013 in the Jisr al-Matar 
area of Dahiya, Hezbollah’s southern Beirut strong-
hold.55 Dahiya’s Media City contains the headquarters 
and offices of many Iran-affiliated media outlets,56 
such as Hezbollah’s al-Manar TV and the Houthis’ 
Al Masirah TV. IRTVU’s Lebanon branch, which is 
controlled by Hezbollah, has created a media  
infrastructure in Dahiya’s Media City to support 

and help launch a wide range of “axis of resistance” 
media outlets. For example, al-Etejah TV, run by the 
Iraqi militia Kataib Hezbollah, was first established 
in Dahiya’s Media City before moving its main 
operations to Baghdad.57

The support provided by IRTVU’s branch in Lebanon 
is not limited to outlets with offices in Dahiya’s Media 
City. IRTVU’s media infrastructure in Lebanon 
provides a wide range of services and provisions 
for all “axis of resistance” media in the region and 
beyond. These services include training, technical 
support, program sharing, content creation, and 
research. 

In short, IRTVU has created a largely self-sufficient 
media ecosystem in Lebanon to help sustain and 
expand “axis of resistance” media outlets. To that 
end, the union has established four media organiza-
tions in Beirut that provide various services to  
IRTVU members. 

Union Center for Media Training  
(Markaz al-Ittihad lil Tadrib al-Elami)

The Union Center for Media Training (UCMT) is a 
major media training center run by IRTVU’s Lebanon 
branch from Dahiya’s Ghobeiry neighborhood, which 
is home to many high-ranking Hezbollah officials.58 
UCMT also has offices in Iraq, Syria, the Palestinian 
territories, Yemen, and Britain.59

UCMT provides a wide range of media training 
courses on radio journalism, television journalism, 
online and print journalism, social media journalism 
and activism, and cinema and documentary  
production. It also offers engineering and technical 
courses, personal communication skills training, 
management training, and cultural courses, 
among others. UCMT claims to have run fifty-nine 
workshops in Lebanon, Syria, Yemen, Iraq, and the 
Palestinian territories in the first half of 2021 alone. 
Nearly two thousand trainees have participated in 
these workshops, both online and in person.60  
UCMT also has published textbooks on various  
topics regarding media.



H A MDI  M A L IK

P O L I C Y  N O T E  122 9

T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

UCMT has become one of the major media training 
organizations in Lebanon and the Arab countries by 
focusing on the professional and technical aspects 
of media, without a heavy focus on ideology. The 
training center provides a variety of training courses 
on issues in traditional and modern media not  
found in many organizations in the Arab world.  
This may explain why UCMT’s Facebook page  
enjoys a following of more than 128,000 people.

UCMT has become the main media training center 
for members of IRTVU and many other media 
personnel with close ties to Iran. The media  
training center also provides training to groups  
such as the Yemeni Ansar Allah and the Iraqi 
Popular Mobilization Forces. UCMT is working to 
expand its influence beyond the Iran-aligned groups 
in the region. In April 2021, it signed a memorandum 
of cooperation with the Jordanian Global Center for 
Training and Consultations.61

Union Center for Research and Development 
(Markaz al-Ittihad lil Abhath wal Tatweer)

As part of IRTVU’s goal of providing a self-sustaining 
ecosystem for the media outlets affiliated with the 
“axis of resistance,” the union’s branch in Lebanon 
established U-Feed, a research and development 
center to feed its members with research and 
analysis in line with the Iranian regime’s policies. 
U-Feed’s manager is Hadi Qubaisi, a Hezbollah-
affiliated writer and ideologue.62

U-Feed is a central platform to which all IRTVU 
Arabic-language media outlets and organizations 
can refer to adopt the “right stance” about a wide 
range of geopolitical and security issues. For 
example, in February 2022, U-Feed began promoting 
the term “The Temporary Entity” (al-Keyan al-Muaqat) 
to refer to Israel. U-Feed published a ten-page “study” 
on February 1, 2022, laying out why this term should 
be adopted in the current situation. Like many 
other papers published by U-Feed, this purported 
study has a section called “media usage,” which 
summarizes the logic behind the paper and shows 
how media outlets should employ the “findings of 

the study” in their output. The media usage section 
for the paper promoting the term “The Temporary 
Entity” reads:

—To use a media and political term that is  
    appropriate for the current situation. One that  
   impacts on the general impression about the  
   future of Palestine.  

—To restore hope in the possibility and  
    inevitability of the liberation of the land and  
    the people, and the demise of The Temporary  
    Entity [Israel]. 

—To wage psychological warfare against the  
    enemy and its society by promoting the belief  
    in its demise.63

Hezbollah secretary-general Hassan Nasrallah 
promoted this term in a February 23, 2022, interview 
with the group’s al-Manar TV, when he said: “Israel 
will cease to exist. This is a temporary entity, and I 
support the adoption of this term.”64 A social media 
campaign was launched to disseminate the term, 
especially on Twitter. Many figures affiliated with the 
“axis of resistance” began using the hashtag “The 
Temporary Entity,” including U-Feed’s manager, Hadi 
Qubaisi.65 Gradually, the term began appearing in 
Iran-aligned media outlets in the region.

UNews Press Agency 
(Wikalat UNews lil Akhbar) 

UNews is IRTVU’s news agency, with the “U” standing 
for Union. It introduces itself as “the first specialized 
video news agency in West Asia.”66 The UNews website, 
which publishes stories in five languages—Arabic, 
Persian, Urdu, Turkish, and English—is also headquar-
tered in Ghobeiry, while operating in Lebanon, Syria, 
Iraq, Iran, Yemen, Gaza, and Britain (London). 

UNews is registered as a private limited company in 
Britain. Documents from this British branch name 
Kassem Mteirek as the director of UNews in Britain.67 
In fact, Mteirek is the general manager of UNews.68 
He introduces himself as one of the founders of 
Hezbollah’s al-Manar TV and was the news director 
at that network.69



10 T HE WAS HINGT ON INS T I T U T E  F OR NE A R E AS T  P OL ICY 

H A MDI  M A L IK T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

UNews provides a variety of services to its subscrib-
ers. Its teams in the region provide audio and video 
content, particularly in conflict areas. Subscribers 
can access this content via satellite or the UNews 
cloud-based platform, U-Stream. It provides live 
coverage to its subscribers using its satellite 
frequency on the European satellite Eutelsat. It 
provides studio services as well. 

The overarching aim of UNews is to increase the 
independence of IRTVU members on Western news 
agencies, such as Reuters and the Associated Press. 
This is clear from remarks made by IRTVU secre-
tary-general Ali Karimian. In an interview during 
the organization’s ninth general assembly in July 
2017, Karimian praised UNews for “breaking the 
monopoly” of established news agencies. According 
to Karimian, “stories and the volume of the videos 
provided by UNews agency to the media outlets 
succeeded in ending the monopoly [of established 
news agencies].”70 In June 2021, the U.S. Department 
of Justice seized the UNews website domain because 
of the organization’s affiliation with IRTVU,71 but 
UNews still currently operates three functioning 
websites.

UPD (Markaz al-Ittihad lil Tabadol al-Barameji)

UPD is a program-sharing platform that allows 
IRTVU member-subscribers access to movies, TV 
series, documentaries, talk shows, and other content 
free of charge. Subscribers contribute to the platform 
by allowing access to their own media products via 
UPD; in return, they can access content produced 
by other subscribers for free.72 UPD also coordi-
nates between members to coproduce large-scale 
programs.73 UPD general manager Ali Arsalan said 
in March 2021 that the platform had so far provided 
8,200 programs that have been used by 150 
members free of charge.74 These four Lebanon-based 
centers form an integrated infrastructure to provide 
IRTVU members with an array of services. 

Various components of Iran’s media empire are 
increasingly intertwined to provide wraparound 
services for pro-Iran media outlets. An example 

can be found in the Lebanese pro-Hezbollah firm 
al-Arz Artistic Production Company (Sharekat al-Arz 
lil Intaj al-Fanni). Al-Arz, which gained membership 
in IRTVU in November 2017,75 produces movies and 
documentaries, among other media products. In 
2015, it produced a movie for Hezbollah’s al-Manar 
TV called The Buried Secret (al-Ser al-Madfoon), about 
a Hezbollah suicide bomber who attacked an Israeli 
checkpoint near the Israel-Lebanon border.76 The 
movie, which has been viewed more than 340,000 
times on YouTube alone,77 was directed by Ali 
Ghaffari, the Iranian director who has also worked 
for the IRGC’s Owj Arts and Media Organization 
(Sazeman Honari Rasanei Owj) on various projects.78 
Ali Arsalan, Al-Arz’s manager, who also serves as 
general manager of UPD and previously held the 
same position at UCMT,79 maintains a close relation-
ship with UCMT and even runs movie production 
workshops for it.80

IRTVU in Iraq 

The Iraqi Radio and Television Union (Iraqi-RTVU; 
in Arabic, Ittihad al-Ethaat wal Telfezyunat al-Iraqiya) 
is an offshoot of IRTVU. The sheer number of Iran-
backed militias and groups and their affiliate media 
organizations in Iraq meant that a Lebanon-style 
strategy would be doomed to fail. Therefore, IRTVU 
established a subordinate union that could work as 
an umbrella organization to provide support to Iraqi 
“axis of resistance” media outlets.

Iraqi-RTVU was launched in Najaf in June 2012. But 
it was not until September 2013 that the organiza-
tion held a founding conference in Baghdad, when 
IRTVU brought together ten Iraqi television and radio 
channels to establish the union. These media outlets 
include Asaib Ahl al-Haq’s al-Ahad TV, the Badr 
Organization’s al-Ghadeer TV, and the Islamic Dawa 
Party’s Afaq TV.81

Iraqi cleric Muhammad Dhiya al-Bidhawi was elected 
as the union’s head on June 22, 2012. He was quickly 
replaced by Hamid al-Husseini, another Iraqi cleric, 
who had close ties to the Iranian Supreme Leader’s 



H A MDI  M A L IK

P O L I C Y  N O T E  122 11

T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

office. Husseini holds the rank of colonel in the 
IRGC, a role established after he fled Iraq during the 
Saddam Hussein era.82

The union’s deputy head is Muhammad al-Hamad, 
who manages the satellite network Afaq TV and has 
close ties with former prime minister Nouri al-Maliki, 
the secretary-general of the Islamic Dawa Party.83 
The union’s secretary is Muhammad Ali al-Zuhairi, 
and its speaker and head of public relations is Adnan 
al-Arabi, formerly the speaker for the Iraqi Ministry of 
Higher Education and Scientific Research.84

In an interview on Kataib Hezbollah’s al-Etejah TV 
that was broadcast in November 2021, Iraqi-RTVU 
head Hamid al-Husseini claimed that 120 media 
outlets or organizations belonged to his union.85 
These include al-Etejah (KH), al-Nujaba TV (HaN), and 
iNEWS TV (run by Kataib Sayyid al-Shuhada). The 
union has also included some Islamic outlets that are 
not known to be aligned with Iran, such as Karbala 
TV (owned and run by Imam Hussein Shrine in 
Karbala) and even some seemingly liberal channels 
(e.g., Asia TV, which is owned and run by the Iraqi 
National Congress). According to Hamid al-Husseini, 
Iraqi-RTVU currently has three thousand members 
from the media community.86

Iraqi-RTVU has helped create a sustainable media 
infrastructure for “axis of resistance” media outlets 
in Iraq. Since its establishment, the numbers and 
capacity of Iraqi “axis of resistance” editorial and 
technical cadres have grown exponentially. It 
provides its members with funding provisions, 
technical/logistical support, and the training and  
know-how to launch and run media outlets. To  
this end, Iraqi-RTVU links its members in Iraq to 
affiliates in Lebanon to take advantage of Iran’s 
media infrastructure in Beirut.87 To date, Iraqi-RTVU 
has held four conferences, most recently in Karbala  
in January 2019.88

The organization plays a critical role in devising 
unified disinformation/propaganda strategies for 
its member groups—a mission emphasized by the 
union’s leadership. To that end, it holds seminars 

and gatherings with Iraqi Iran-aligned research 
centers and commentators, in addition to 
communicating this narrative to the editors of 
member media outlets. To maintain an effective 
relationship with the Iran-aligned research 
community in Iraq, Iraqi-RTVU appointed 
Mahmoud al-Hashemi, a regular commentator 
on Iraqi media outlets, as the union’s advisor on 
research matters. To intensify its ties with the 
Iran-aligned research community, Iraqi-RTVU 
is building a get-together space inside its main 
building in Baghdad so that the researchers and 
commentators can gather more regularly and 
exchange ideas and plans.89

The Iraqi-RTVU uses this capacity not only to 
influence Iraqi public opinion, but also to exert 
political influence. In August 2019, Hamid 
al-Husseini told the Iranian IRGC-affiliated 
Mashregh News that “when [then Iraqi prime 
minister Haider] al-Abadi announced in the 
evening that Iraq will be [complying] with [U.S.] 
sanctions against Iran...We started [moving 
against him] the next morning and by the 
evening [of the next day] we destroyed him.”90 
He was referring to Abadi’s news conference in 
August 2018 during which he confirmed that 
his country would comply with U.S. sanctions 
against Iran.91 After this statement, Iran-backed 
militias in Iraq did whatever they could to 
prevent him from assuming a second term 
as prime minister. Members of Iraqi-RTVU 
launched an intensive smear campaign against 
him to complement the political efforts to oust 
him, and they eventually succeeded.

Iraqi-RTVU uses its infrastructure to launch 
information operations against its enemies in 
parallel with Iran-backed militias’ kinetic opera-
tions in the country and beyond. For that reason, 
the head of the union is a member of the Iraqi 
Resistance Coordination Committee (al-Haya 
al-Tansiqiya lil-Muqawama al-Iraqiyah).92 This 
committee, which includes the most important 
Iraqi militias, is responsible for coordinating 
mainly their kinetic operations in Iraq and Syria.



12 T HE  WAS HINGT ON INS T I T U T E  F OR NE A R E AS T  P OL ICY 

H A MDI  M A L IK T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

Another project in which Iraqi-RTVU has invested 
heavily is politicizing Shia rites, particularly the 
Arbain pilgrimage. Since 2013, Iran has mobilized 
vast resources to turn the Arbain into a show of 
power for the Islamic Republic.93 It has used this  
Shia rite to propagate its political Shia version as 
opposed to the nonpolitical version promoted by  
the Iraqi seminaries located in Najaf. Iraqi-RTVU 
and its members play a pivotal role in propagating 
the politicized version of the Arbain, in line with the 
Islamic Republic’s goals. This is a very effective way 
to export the Islamic Revolution, as Arbain is dear 
to the hearts of millions of Iraqi Shia. 

In recent years, Iraqi-RTVU has moved toward the 
al-Mayadeen TV model. Al-Mayadeen is arguably  
the most popular news and current affairs TV station 
affiliated with Hezbollah. The channel’s political 
narrative is clearly in line with the Islamic Republic 
and its “axis of resistance,” yet some aspects of its 
programming resemble a more liberal channel. 
These include appearances by some of its female 
presenters while not wearing the Islamic hijab. 
Additionally, unlike TV stations such as al-Manar, 
which is openly a Hezbollah media outlet,  
al-Mayadeen does not openly declare its affiliations.

Similarly, Iraqi-RTVU began establishing media 
outlets in Iraq that do not announce their affiliation 
with any Iran-backed militia or group and do not 
seem overly religious or conservative, yet they  
propagate “axis of resistance” propaganda. The  
aim of this strategy is to expose audiences outside 
the “the axis of resistance” support base to its 
narratives.

An example of these types of media outlets is iNEWS 
TV, which was launched in 2018 by the Iran-backed 
militia Kataib Sayyid al-Shuhada but hides this 
affiliation. The station has a few female TV present-
ers who do not wear Islamic covering and who wear 
makeup in a way considered inappropriate by many 
pro-Iran groups in Iraq. Yet the outlet is clearly 
propagating “axis of resistance” propaganda.94

IRTVU in Gaza

IRTVU tried to repeat its experience in Iraq and 
establish a subordinate union in Gaza, rather than 
opening an office there. The branch was launched 
in May 2014 in conjunction with IRTVU’s seventh 
general assembly.95 The organization had its own  
logo and was called Palestinian Radio and  
Television Union (Ittihad al-Ethaat wal Telfezyunat 
al-Felastiniyah).96 Ismail Haniyeh, a top Hamas 
official, spoke at the launch ceremony. However, 
the plan to have an IRTVU branch in Gaza was later 
abandoned. In recent years, the organization was 
downgraded to an office (as opposed to a branch) and 
is referred to as IRTVU–Palestine Office.97

IRTVU in Yemen
 
IRTVU has a small office in Sanaa tasked mainly 
with linking “axis of resistance” media outlets 
and organizations, universities, and other Houthi-
affiliated organizations in areas under the control of 
the Houthis with IRTVU organizations. UCMT has an 
office in Sanaa and provides a range of trainings.98 
It also holds seminars and conferences mainly to 
coordinate media activities among pro-Houthi  
media outlets.99

IRTVU in Syria

IRTVU’s office in Damascus was established in 
2011 “at the beginning of [the Syrian] crisis [civil 
war].”100 In April 2018, Jaish al-Islam attacked the 
office with mortars.101 IRTVU’s Syria office was 
particularly active at the peak of the country’s civil 
war, coordinating efforts to broadcast the Iranian 
narrative about the war. During that period, Masoud 
Assadollahi, a Middle East analyst with close ties 
to Khamenei’s office, headed IRTVU’S office in 
Damascus.102 Assadollahi’s writings are published on 
the website of Khamenei’s office.103



H A MDI  M A L IK

P O L I C Y  N O T E  122 13

T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

Cost of Iran’s Media 
Infrastructure
Iran’s massive media projects require a large 
amount of funding. It is difficult to provide a credible 
estimate of the budget allocated to the country’s 
Arabic-speaking media infrastructure, for two main 
reasons. 

First, Iran and its proxies have deliberately created 
an opaque financial structure to avoid scrutiny.  
Iran does not want its financial activities to be 
transparent and traceable for a variety of reasons. 
The opaque structure makes it easier to bypass  
sanctions. Also, given the economic hardships that 
the Iranian people endure, it would be very difficult 
for the Iranian regime to justify spending the 
nation’s wealth on Arabic media outlets spreading 
propaganda and disinformation in the region.

On a more local level, Iran-backed militias in  
countries such as Lebanon and Iraq have created 
an illicit economy to partially fund their activities, 
including their media outlets. Given the nature  
of this illicit financing, they avoid monetary  
transparency. There is very little public information 
about the funds received by any part of Iran’s media 
infrastructure in the region.

The second reason is that the funds come from a 
multitude of sources. For example, Iraqi TV channels 
run by the many Iran-backed militias receive funds 
from their respective militias in different amounts. 
It is possible that these channels receive funds from 
various Iranian organizations such as IRTVU from 
time to time. IRTVU itself receives funds from  
different Iranian organizations, including the 
Ministry of Culture, the IRGC’s Qods Force, and  
the office of Iran’s Supreme Leader. Additionally, 
some media outlets whose policy aligns with the 
Iranian regime receive funds from corrupt  
businesspeople, who in turn benefit from the  

influence of Iran-backed militias in countries like 
Iraq, by obtaining business opportunities. 

Additionally, Iran and its proxies are spending 
increasing amounts of money on online activities, 
such as anonymous social media channels like 
Sabereen News. They are also expanding the 
so-called cyber armies, which are fake or anonymous 
accounts that invite people on social media platforms 
to leave comments and attack adversaries to influ-
ence public opinion. No one knows how many people 
are recruited for this purpose. This complicated and 
decentralized multi-source funding mechanism has 
helped Iran and its proxies adapt to the economic 
sanctions that the country faces and has made it 
difficult to calculate the amounts raised and spent.  

Impact of Iran’s Media 
Infrastructure 
Measuring the impact of this vast media infrastruc-
ture requires a multipronged effort. Iran’s Arabic 
media target a variety of audiences. Iran’s media 
infrastructure attempts to guide and organize those 
who subscribe to the Iranian regime’s ideology and 
agree with its policies, and to win over those who 
agree with the regime on some issues but disagree 
on others. Finally, it tries to attack, frighten, and 
confuse those who oppose Iran’s policies in the 
region.

Measuring the impact and the degree of success of 
Iran’s media in each of these categories will require 
in-depth empirical research. For starters, this vast 
media network must be mapped. This study is a first 
step toward achieving that goal. The next step should 
be to map the social media strategies of Iran and its 
proxies. After a reasonably clear picture of this infra-
structure emerges, its penetration and success in 
furthering Iran’s cause and exporting its revolution  
in the region can be analyzed.



14 T HE  WAS HINGT ON INS T I T U T E  F OR NE A R E AS T  P OL ICY 

H A MDI  M A L IK T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

Conclusion

The media space is increasingly becoming yet 
another battlefield for the Islamic Republic to  
consolidate its hegemony throughout the Middle 
East. Iran’s media outreach, particularly in Arabic, 
is only likely to increase, especially online. Supreme 
Leader Khamenei is keen to see more activities 
dominating the internet, particularly by youth.  
He has directly called for them to be active in the 
online space:

Dear youth! In the face of the enemy’s efforts to 
create pessimism, use the online world to create 
optimism, enjoin endurance and truth, bring 
insight, enjoin persistence, avoid laziness and 
other activities of this kind.”104

He calls those active on the internet “the officers in 
this soft war.”105

Today, the battle for hearts and minds in the region 
and the effort to export the Islamic Revolution 
take place in a more scattered space. Based on 
Khamenei’s instructions, IRTVU has begun to play 
a more defined role in expanding the capacity of the 
“axis of resistance” online. The organization is now 
running a “Forum for Activists in the Virtual Space” 
(Montada Nasheti al-Fadha al-Majazi).106 The Islamic 
Republic, in turn, is deploying its propaganda  
infrastructure to boost the “axis of resistance” in  
the less centralized online world. 

Frequently, unified narratives devised by organiza-
tions such as Iraqi-RTVU around various events are 
implemented online by “axis of resistance” social 
media accounts and channels. This allows them to 
launch an integrated disinformation and propaganda 
campaign in which social media channels and 
traditional media outlets collaborate to construct 
and disseminate a coherent narrative (e.g., as seen in 

the previously discussed political demolition of Iraqi 
prime minister Haider al-Abadi). 

For decades, Iran and its proxies worked to create a 
vast integrated media infrastructure to further the 
aim of exporting the Islamic Revolution. They have 
made mistakes along the way, but their persistence 
has allowed them to learn and correct course. Iran’s 
media infrastructure can now adapt to changes 
in the world of communications, and its officials 
feel confident in innovating new strategies. Only a 
similarly consistent media effort can counter Iran’s 
malign messaging machinery. This media effort 
should start with empirical research on the reach 
and impact of Iran’s media activity in the region. 
Based on the findings from this effort, a clear 
countermessaging strategy should be devised and 
implemented. 

Western countries have run programs in the region 
to train journalists and build media capacity, but the 
local journalists who take part often fail to find jobs 
in media institutions independent of Iran. Ironically, 
many of them end up working for Iran’s media 
empire itself. Any counterstrategy should focus on 
building an infrastructure that includes capacity 
building, but also creating actual media outlets that 
can employ journalists to counter Iran’s messaging 
machinery. 

A true partnership is needed between Western 
countries and the many journalists and media 
personalities in the region who want to act against 
Iran’s propaganda machine. This partnership should 
be sustainable over the long term. Any hastily imple-
mented program could have the opposite effect, as 
arguably was the case with the capacity-building 
efforts alluded to above. No proper media program 
can achieve measurable impacts without a long-term 
commitment. Iran understands this very well and 
has been patient and persistent in implementing 
its media strategy to help export its revolution. Any 
counterstrategy must grasp this reality. v



H A MDI  M A L IK

P O L I C Y  N O T E  122 15

T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

NOTES 
 

1 “Constitution of the Islamic Republic of Iran” (English translation), posted at World Bank, https://publicofficials-
financialdisclosure.worldbank.org/sites/fdl/files/assets/law-library-files/Iran_Constitution_en.pdf.

2 Ibid.

3 Islamic Republic News Agency, “Commander of IRGC Central Region: The Export of the Revolution Has Caused 
Concern in the United States” (in Persian), December 20, 2006, https://bit.ly/3wYERMh.

4 “About Us,” Al-Mustafa International University, http://en.miu.ac.ir/#aboutus.

5 The name al-Mustafa International University dates to 2008 and reflects the merger of two religious entities: the 
International Center for Humanitarian Sciences and the Organization for Schools and Hawza Schools Abroad. 
The university’s English-language website dates its establishment to 1979, probably reflecting the founding date 
for one or both of the merged entities.

6 Rasa News Agency, “Al-Mustafa International University Has Taken Effective Steps to Export the Revolution and 
Shia Teachings” (in Persian), January 31, 2015, https://bit.ly/3PZtwEu.

7 U.S. Department of the Treasury, “Treasury Sanctions Iran’s Envoy in Yemen and University Facilitating  
Recruitment for Qods Force,” December 8, 2020, https://home.treasury.gov/news/press-releases/sm1205.

8 “The Ahlul Bayt World Assembly in the International Arena” (in Persian), https://bit.ly/3ao8BKH.

9 “About Us,” Islamic Culture and Communication Organization, http://en.icro.ir/About-Us-National.

10 Khamenei.ir, “Remarks [of Ali Khamenei in His] Meeting with Members of the Assembly of Experts” (in Persian), 
September 24, 2009, https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8094.

11 Ibid.

12 “Official Inauguration of the ‘National Television Organization of Iran,’” available at Rasekhoon.net,  
https://bit.ly/3t5brLh.

13 “The Role of IRIB World Service Networks in Deepening Regional Ties” (in Persian), Cinema Press, March 6, 2018, 
https://bit.ly/3x8EmjW.

14 “[IRIB] World Service,” Jame Jam, https://www.jamejamdaily.ir/newspaper/item/66563.

15 “About Us” (in Persian), al-Kawthar TV, https://www.alkawthartv.ir/aboutus.

16 “Sahar Global Network Turned Seventeen” (in Persian), Young Journalists Club, November 16, 2014,  
https://bit.ly/3aBDMm0.

17 Mehr News Agency, “The IRIB’s Challenges and Missions Abroad” (in Persian), April 9, 2021,  
https://bit.ly/3NRqkIP.

18 For a Persian-language list of Tehran’s radio frequencies, see https://arabicradio.net/frequencies.

19 Tasnim News Agency, “Head of IRIB World Service: Press TV Is One of the World’s Giant Media Outlets”  
(in Persian), June 26, 2019, https://bit.ly/3zdO9qm.

20 Tasnim News Agency, “An Interview with Peyman Jebli: The Perspective of [the Iranian Year] 99, the Addition 
of Several Networks, al-Alam [TV] Turning HD, and the Testing of Internet Mechanisms” (in Persian), March 26, 
2020, https://bit.ly/3wUG2vW.

21 “Interview with Mehdi Mojtahed, Director of al-Kawthar TV” (in Persian), Hamshahri, July 6, 2006,  
https://images.hamshahrionline.ir/hamnews/1385/850415/news/cinema.htm#s9903.

22 Al-Kawthar TV, https://www.alkawthartv.ir/aboutus.

23 “Al-Kawthar’s Facebook [Account] Was Deleted” (in Persian), Iranian Students News Agency, July 20, 2021, 
https://bit.ly/3mnZJaZ.

24 “About Us” (in Persian), al-Alam TV, https://fa.alalam.ir/aboutus.

25 Ibid.

https://publicofficialsfinancialdisclosure.worldbank.org/sites/fdl/files/assets/law-library-files/Iran_Constitution_en.pdf
https://publicofficialsfinancialdisclosure.worldbank.org/sites/fdl/files/assets/law-library-files/Iran_Constitution_en.pdf
https://bit.ly/3wYERMh
http://en.miu.ac.ir/#aboutus
https://bit.ly/3PZtwEu
https://home.treasury.gov/news/press-releases/sm1205
https://bit.ly/3ao8BKH
http://en.icro.ir/About-Us-National
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8094
https://bit.ly/3t5brLh
https://bit.ly/3x8EmjW
https://www.jamejamdaily.ir/newspaper/item/66563
https://www.alkawthartv.ir/aboutus
https://bit.ly/3aBDMm0
https://bit.ly/3NRqkIP
https://arabicradio.net/frequencies
https://bit.ly/3zdO9qm
https://bit.ly/3wUG2vW
https://images.hamshahrionline.ir/hamnews/1385/850415/news/cinema.htm#s9903
https://www.alkawthartv.ir/aboutus
https://bit.ly/3mnZJaZ
https://fa.alalam.ir/aboutus


16 T HE WAS HINGT ON INS T I T U T E  F OR NE A R E AS T  P OL ICY 

H A MDI  M A L IK T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

26 “Al-Alam TV Manager: Al-Alam’s Facebook [Account] Was Blocked on Its 19th Anniversary” (in Persian), al-Alam 
TV, March 8, 2022, https://bit.ly/3zhDvPz.

27 “Al-Alam Syria TV Started Its Pilot” (in Persian), al-Alam TV, November 27, 2017, https://bit.ly/3N4aevD.

28 “Al-Alam Syria TV: A Successful Experience That Needs to Be Strengthened” (in Persian), Javan Online,  
December 30, 2020, https://bit.ly/3GEc1oN.

29 Tasnim News Agency, “On the Anniversary of the Establishment of al-Alam Syria: IRIB and the Launch of a  
Channel Across Borders” (in Persian), April 15, 2020, https://bit.ly/3zbuveB.

30 Ibid.

31 Peyman Jebli previously headed IRIB World Service.

32 Mehr News Agency, “The IRIB’s Challenges and Missions Abroad” (in Persian), April 9, 2021, https://bit.ly/3N-
RqkIP.

33 “The iFilm Channel for Film and Series Has Been Launched” (in Persian), Raja News, September 10, 2010, 
https://www.rajanews.com/news/45402.

34 Tasnim News Agency, “The Encounter of Radio Arabic and Rich Foreign Radio” (in Persian), November 13, 2020, 
https://bit.ly/3x0G99l.

35 Ibid.

36 “Launch of the ‘Visual’ Radio of the Arabic Network of IRIB World Service” (in Persian), Cinema Press, February 10, 
2019, https://bit.ly/3agFLfa.

37 Hamdi Malik, “Understanding Iran’s Vast Media Network in Arab Countries,” PolicyWatch 3442, Washington 
Institute for Near East Policy, March 2, 2021, https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/understand-
ing-irans-vast-media-network-arab-countries.

38 “Hojatoleslam Ali Karimian Was Reelected as Secretary-General of the Islamic Radio and Television Union”  
(in Persian), IUVM Press, June 30, 2021, https://bit.ly/3Ma4247.

39 “Treasury Sanctions Iranian Entities for Attempted Election Interference,” U.S. Department of the Treasury,  
October 22, 2020, https://home.treasury.gov/news/press-releases/sm1158.

40 “The Islamic Radio and Television Union Will Hold Its 10th General Assembly” (in Persian), Haj.ir, June 27, 2021, 
https://hajj.ir/fa/107132.

41 Ibid.

42 “Mudher al-Baka, “Head of the Supreme Council of the Islamic Radio and Television Union: ‘One of the Main 
Reasons for Forming the Union Is to Confront the Enemy’s Media’” (in Arabic), IUVM Press, July 2, 2021,  
https://bit.ly/38F6O3B.

43 Malik, “Understanding Iran’s Vast Media Network,” https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/under-
standing-irans-vast-media-network-arab-countries.

44 “The Syrian Minister of Information Welcomes Cooperation with the Islamic Radio and Television Union, 
Praising the Media Exchange” (in Arabic), UNews, December 28, 2021, https://www.unews.com.lb/ar/ar-
chives/28/12/2021/10808/.

45 Malik, “Understanding Iran’s Vast Media Network,” https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/under-
standing-irans-vast-media-network-arab-countries.

46 “The General Assembly of the Islamic Radio and Television Union Held Under the Title ‘Media Justice and  
Freedom of Expression’” (in Arabic), al-Manar TV, June 29, 2021, https://www.almanar.com.lb/8414771.

47 Malik, “Understanding Iran’s Vast Media Network,” https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/under-
standing-irans-vast-media-network-arab-countries.

48 “Welcome to the Website of Hedayat Resaneh Kish” (in Persian), http://hedayatresaneh.com/.

49 “Mashhad: Launch of the Seventh Film Market of Islamic Countries” (in Persian), al-Alam, July 2, 2017,  
https://bit.ly/3NIXN8m.

50 Iranian Students News Agency, “Assigning Halal Labels to Pure TV and Cinema Products” (in Persian),  
August 16, 2015, https://bit.ly/3z8KgTC.

https://bit.ly/3zhDvPz
https://bit.ly/3N4aevD
https://bit.ly/3GEc1oN
https://bit.ly/3zbuveB
https://bit.ly/3NRqkIP
https://bit.ly/3NRqkIP
https://www.rajanews.com/news/45402
https://bit.ly/3x0G99l
https://bit.ly/3agFLfa
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/understanding-irans-vast-media-network-arab-countries
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/understanding-irans-vast-media-network-arab-countries
https://bit.ly/3Ma4247
https://home.treasury.gov/news/press-releases/sm1158
https://hajj.ir/fa/107132
https://bit.ly/38F6O3B
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/understanding-irans-vast-media-network-arab-countries
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/understanding-irans-vast-media-network-arab-countries
https://www.unews.com.lb/ar/archives/28/12/2021/10808/
https://www.unews.com.lb/ar/archives/28/12/2021/10808/
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/understanding-irans-vast-media-network-arab-countries
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/understanding-irans-vast-media-network-arab-countries
https://www.almanar.com.lb/8414771
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/understanding-irans-vast-media-network-arab-countries
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/understanding-irans-vast-media-network-arab-countries
http://hedayatresaneh.com/
https://bit.ly/3NIXN8m
https://bit.ly/3z8KgTC


H A MDI  M A L IK

P O L I C Y  N O T E  122 17

T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

51 “The Importance of Statistics in the Animation Industry—Interview with [Muhammad] Sadegh Karimian of 
Ayande Negar Rasaneh” (in Persian), Fanafar, April 8, 2017, http://fanafar.ir/15901-2.

52 See the short animation segments on Foresight Media’s Instagram, January 12, 2016, https://www.instagram.
com/p/BAcP4tPLCVn.

53 ISNA, “Assigning Halal Labels” (in Persian), https://bit.ly/3z8KgTC.

54 Hanin Ghaddar, Hezbollahland: Mapping Dahiya and Lebanon’s Shia Community, Policy Focus 172 (Washington DC: 
Washington Institute, 2022), https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/hezbollahland-mapping-dahi-
ya-and-lebanons-shia-community.

55 “The Islamic Television Union Lands in Beirut” (in Arabic), al-Akhbar, July 3, 2013, https://al-akhbar.com/Media_
Tv/53551.

56 Ghaddar, Hezbollahland, https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/hezbollahland-mapping-dahi-
ya-and-lebanons-shia-community.

57 Hamdi Malik and Crispin Smith, “Profile: Al-Etejah Satellite Television,” Militia Spotlight, Washington Institute 
for Near East Policy, August 1, 2021, https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/profile-al-etejah-satel-
lite-television.

58 “UCMT Media Training Center” (in Arabic), al-Akhbar, March 26, 2009, https://al-akhbar.com/Media_Tv/142893. 
The Union Center for Media Training predates the launch of IRTVU’s Lebanon office. See also Ghaddar,  
Hezbollahland, https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/hezbollahland-mapping-dahiya-and-leban-
ons-shia-community.

59 Previous UCMT social media accounts claimed the organization had offices in Yemen, Syria, Iraq, “Palestine,” 
and Britain; now, the group professes to have “six branches around the world.” The British branch is probably 
furnished by other UK-based IRTVU-affiliated organizations while operating under other names.

60 UCMT, “1975 trainees from different nationalities, 59 training courses in 6 countries, 32 in-person sessions,  
26 online courses” (in Arabic), Telegram post, July 8, 2021, https://t.me/UCMTmediatrainingcenter/307.

61 “The march continues, and the achievements of the Global Center for Training and Consultations continue”  
(in Arabic), UCMT Instagram, April 5, 2021, https://www.instagram.com/p/CNRwwBeA4c3/.

62 “Meetings” (in Arabic), Baheth Center for Palestinian and Strategic Studies, June 22, 2020, https://www.baheth-
center.net/essaydetails.php?eid=37853&cid=105.

63 “Concept: The Temporary Entity” (in Arabic), Union Center for Research and Development, February 2, 2022, 
https://ufeed.site/public_post.php?id=122293.

64 “Sayyed Nasrallah: Our Real Project Is Justice and Peace, and Israel Is a Temporary Entity That Will Disappear” 
(in Arabic), al-Manar TV, February 23, 2022, https://www.almanar.com.lb/9293649.

65  See video of Nasrallah on Hadi Qubaisi’s Twitter (@hkobaysi), February 23, 2022, https://twitter.com/hkobaysi/
status/1496590546806136837.

66 “Get to know the agency” (in Arabic), YouTube video posted by UNews, August 28, 2017, https://www.youtube.
com/watch?v=tm3Yd4ZXX_Y.

67 “UNews Press Agency Limited,” Gov.uk, https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/compa-
ny/11760565.

68 Iraqi Radio and Television Union, “UNews Agency has agreed with the Karbala group of channels to exchange 
news content for religious institutions,” Facebook post, January 15, 2022, https://www.facebook.com/permalink.
php?story_fbid=2982174465380825&id=1484376838493936.

69 “A Brief Introduction to Media Personality Kassem Mteirek” (in Arabic), Alissaralameh.wordpress.com, January 
19, 2017, https://bit.ly/3NPZQaG.

70 “The Islamic Radio and Television Union; News Production Center and Pure Media Products” (in Persian), Pars 
Today, July 2, 2017, https://parstoday.com/dari/news/uncategorised-i44780.

71 U.S. Department of Justice, “United States Seizes Websites Used by the Iranian Islamic Radio and Television 
Union and Kata’ib Hizballah,” June 22, 2021, https://www.justice.gov/opa/pr/united-states-seizes-websites-used-
iranian-islamic-radio-and-television-union-and-kata-ib.

http://fanafar.ir/15901-2
https://www.instagram.com/p/BAcP4tPLCVn
https://www.instagram.com/p/BAcP4tPLCVn
https://bit.ly/3z8KgTC
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/hezbollahland-mapping-dahiya-and-lebanons-shia-community
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/hezbollahland-mapping-dahiya-and-lebanons-shia-community
https://al-akhbar.com/Media_Tv/53551
https://al-akhbar.com/Media_Tv/53551
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/hezbollahland-mapping-dahiya-and-lebanons-shia-community
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/hezbollahland-mapping-dahiya-and-lebanons-shia-community
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/profile-al-etejah-satellite-television
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/profile-al-etejah-satellite-television
https://al-akhbar.com/Media_Tv/142893
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/hezbollahland-mapping-dahiya-and-lebanons-shia-community
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/hezbollahland-mapping-dahiya-and-lebanons-shia-community
https://t.me/UCMTmediatrainingcenter/307
https://www.instagram.com/p/CNRwwBeA4c3/
https://www.bahethcenter.net/essaydetails.php?eid=37853&cid=105
https://www.bahethcenter.net/essaydetails.php?eid=37853&cid=105
https://ufeed.site/public_post.php?id=122293
https://www.almanar.com.lb/9293649
https://twitter.com/hkobaysi/status/1496590546806136837
https://twitter.com/hkobaysi/status/1496590546806136837
https://www.youtube.com/watch?v=tm3Yd4ZXX_Y
https://www.youtube.com/watch?v=tm3Yd4ZXX_Y
https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/company/11760565
https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/company/11760565
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2982174465380825&id=1484376838493936
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2982174465380825&id=1484376838493936
https://bit.ly/3NPZQaG
https://parstoday.com/dari/news/uncategorised-i44780
https://www.justice.gov/opa/pr/united-states-seizes-websites-used-iranian-islamic-radio-and-television-union-and-kata-ib
https://www.justice.gov/opa/pr/united-states-seizes-websites-used-iranian-islamic-radio-and-television-union-and-kata-ib


18 T HE WAS HINGT ON INS T I T U T E  F OR NE A R E AS T  P OL ICY 

H A MDI  M A L IK T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

72 “Director of the UPD: Our job is to coordinate the service of audiovisual programs with high quality” (in Arabic), 
YouTube video posted by UNews, January 15, 2021, https://www.youtube.com/watch?v=dNkfY0iaHz4.

73 Ibid.

74 “A Consultation with [IRTVU] Yemeni Media Members at the IRTVU Office in Sanaa” (in Arabic), Dhamar News, 
March 2, 2021, https://www.dhamarnews.com/archives/200165.

75 Al-Arz Artistic Production Company, “With God’s help, Al-Arz Company for Artistic Production joined as an  
associate member of the Islamic Radio and Television Union” (in Arabic), Facebook post, November 16, 2017, 
https://www.facebook.com/ALARZ.PRODUCTION/photos/a.1671016226504322/1947745072164768.

76 “The Buried Secret Movie” (in Arabic), al-Manar TV, https://program.almanar.com.lb/episode/87749.

77 “The Buried Secret Movie (Abu Zainab)” (in Arabic), YouTube video posted by “Hanuda. CarmenFlowers,”  
October 6, 2018, https://www.youtube.com/watch?v=3srjTVriPqM.

78 “Ali Jafari: From Attempts to Release [the Movie] Abu Zainab on al-Quds Day to the Start of Production of the 
Harim Series in the Fall” (in Persian), Cinema Press, April 8, 2015, https://bit.ly/3auDTzD.

79 UCMT, “What are the practical solutions to the difficulties of media production?” (in Arabic), Telegram post, 
March 29, 2021, https://t.me/UCMTmediatrainingcenter/238.

80 Al-Arz Artistic Production Company, “With God’s help, Al-Arz Company for Artistic Production launched the  
second course of a series of courses titled ‘Film Directing,’” (in Arabic), Facebook post, August 22, 2017,  
https://www.facebook.com/ALARZ.PRODUCTION/posts/1911935132412429.

81 Hamdi Malik, “Profile: The Iraqi Radio and Television Union,” Militia Spotlight, Washington Institute for Near 
East Policy, September 2, 2021, https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/profile-iraqi-radio-and-tele-
vision-union.

82 Ibid.

83 Ibid.

84 Ibid.

85 “The head of the Iraqi Radio and Television Union, Mr. Hamid al-Husseini, is a guest on the ‘Fifth Dimension’ 
program” (in Arabic), YouTube video posted by “+ET,” November 30, 2021, https://www.youtube.com/watch?v=d-
qaE2RZQBY (video and user account have since been removed).

86 Ibid.

87 Iraqi Radio and Television Union, “Training course for writers and political analysts” (in Arabic), Facebook 
post, September 6, 2021, https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2889789724619300&
id=1484376838493936.

88 “The Iraqi Radio and Television Union Holds the 4th Radio Conference in the Holy Imam Ali Shrine” (in Arabic), 
al-Merja, January 28, 2019, https://almerja.com/reading.php?idm=110200.

89 Iraqi Radio and Television Union, “The union hosts the heads of the study centers” (in Arabic), Facebook 
post, February 6, 2022, https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2997531667178438&
id=1484376838493936.

90 “Abadi Talked About Iran’s Sanctions, We Pushed Him Aside Overnight / We Will Not Allow Anyone to Conspire 
Against Iran / Haj Qasem [Soleimani] Entered Baghdad When There Was an Explosion Every 40 Minutes” (in 
Persian), Mashregh News, August 16, 2019, https://bit.ly/3NdhxRB.

91 “Abadi Says Iraq Will Comply with U.S. Sanctions Against Iran” (in Arabic), Sky News Arabia, August 8, 2018, 
https://bit.ly/3Q03iBM.

92 “The head of the Iraqi Radio and Television Union, Mr. Hamid al-Husseini, is a guest on the ‘Fifth Dimension’ 
program” (in Arabic), YouTube video posted by “+ET,” November 30, 2021, https://www.youtube.com/watch?v=d-
qaE2RZQBY (video and user account have since been removed).

93 “How Islamic Republic Turned a Religious Event into Political Propaganda,” Radio Farda, October 23, 
2019, https://en.radiofarda.com/a/how-islamic-republic-turned-a-religious-event-into-political-propagan-
da/30232617.html.

https://www.youtube.com/watch?v=dNkfY0iaHz4
https://www.dhamarnews.com/archives/200165
https://www.facebook.com/ALARZ.PRODUCTION/photos/a.1671016226504322/1947745072164768
https://program.almanar.com.lb/episode/87749
https://www.youtube.com/watch?v=3srjTVriPqM
https://bit.ly/3auDTzD
https://t.me/UCMTmediatrainingcenter/238
https://www.facebook.com/ALARZ.PRODUCTION/posts/1911935132412429
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/profile-iraqi-radio-and-television-union
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/profile-iraqi-radio-and-television-union
https://www.youtube.com/watch?v=dqaE2RZQBY
https://www.youtube.com/watch?v=dqaE2RZQBY
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2889789724619300&id=1484376838493936
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2889789724619300&id=1484376838493936
https://almerja.com/reading.php?idm=110200
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2997531667178438&id=1484376838493936
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2997531667178438&id=1484376838493936
https://bit.ly/3NdhxRB
https://bit.ly/3Q03iBM
https://www.youtube.com/watch?v=dqaE2RZQBY
https://www.youtube.com/watch?v=dqaE2RZQBY
https://en.radiofarda.com/a/how-islamic-republic-turned-a-religious-event-into-political-propaganda/30232617.html
https://en.radiofarda.com/a/how-islamic-republic-turned-a-religious-event-into-political-propaganda/30232617.html


H A MDI  M A L IK

P O L I C Y  N O T E  122 19

T HE RE VOLU T ION WIL L  BE  T EL E V IS ED IN  A R A BIC

94 Michael Knights, Crispin Smith, and Hamdi Malik, “Discordance in the Iran Threat Network in Iraq: Militia  
Competition and Rivalry,” CTC Sentinel 14, no. 8 (October 2021), https://ctc.usma.edu/discordance-in-the-iran-
threat-network-in-iraq-militia-competition-and-rivalry.

95 “This Is How the Islamic Radio and Television Union Was Launched in Palestine” (in Arabic), Islam Times,  
May 27, 2014, https://bit.ly/38HjWFn.

96 Radio and Television Union–Palestine logo posted on Facebook May 19, 2014, https://www.facebook.com/irt-
vupal/photos/a.378733825602430/378733832269096; in Gaza, its name was sometimes translated as  
“Ittihad al-Ethaat wal Telfezyunat–Felastiniyah.”

97 “The Islamic Radio Union Calls for Intensifying Coverage and Highlighting the Suffering of the Prisoner Abu  
Hawash” (in Arabic), al-Estqlal, January 4, 2022, https://www.alestqlal.com/post/50685.

98 UCMT-Yemen, “The training program ‘The Art of Recitation’ was launched on Monday February 24, 2020”  
(in Arabic), Facebook post, February 26, 2020, https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=11548188
3373964&id=102278884694264.

99 “A Symposium Held by the Office of the Islamic Radio and Television Union in Sanaa Calls for a Media and  
Economic Boycott of All Forms of Normalization with Israel” (in Arabic), Motabaat, September 22, 2020,  
https://bit.ly/3GFM6Ns.

100 “Mortars Target the Office of the Islamic Radio and Television Union in Damascus” (in Arabic), al-Nour Radio,  
 April 7, 2018, https://bit.ly/38WMGdv. 

101 Ibid.

102 Islamic Republic News Agency, “The Latest Situation on the Ground in Syria, According to the Head of the   
 Office of the Islamic Radio and Television Union” (in Persian), December 17, 2017, https://bit.ly/38XxEnO.

103 “Articles by Dr. Masoud Asadollahi, the Expert and Analyst on Regional Issues” (in Persian),  
https://farsi.khamenei.ir/others-index?pr=916.

104 Khamenei.ir, Twitter post, March 17, 2021, https://twitter.com/khamenei_ir/status/1372186862274633730.

105 Khamenei.ir, Twitter post, March 16, 2021, https://twitter.com/khamenei_ir/status/1371932105760968704.

106 “The Islamic Radio and Television Union Holds Its 10th General Assembly” (in Arabic), IUVM Press, June 29,  
2021, https://bit.ly/3Mb04bk. 

https://ctc.usma.edu/discordance-in-the-iran-threat-network-in-iraq-militia-competition-and-rivalry
https://ctc.usma.edu/discordance-in-the-iran-threat-network-in-iraq-militia-competition-and-rivalry
https://bit.ly/38HjWFn
https://www.facebook.com/irtvupal/photos/a.378733825602430/378733832269096
https://www.facebook.com/irtvupal/photos/a.378733825602430/378733832269096
https://www.alestqlal.com/post/50685
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=115481883373964&id=102278884694264
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=115481883373964&id=102278884694264
https://bit.ly/3GFM6Ns
https://bit.ly/38WMGdv
https://bit.ly/38XxEnO
https://farsi.khamenei.ir/others-index?pr=916
https://twitter.com/khamenei_ir/status/1372186862274633730
https://twitter.com/khamenei_ir/status/1371932105760968704
https://bit.ly/3Mb04bk


The Author

THE WASHINGTON INSTITUTE FOR NEAR EAST POLICY 
1111 19TH STREET NW, SUITE 500  |   WASHINGTON, DC 20036
WWW.WASHINGTONINSTITUTE.ORG
© 2022 THE WASHINGTON INSTITUTE FOR NEAR EAST POLICY. ALL 
RIGHTS RESERVED.

HAMDI MALIK is an associate fellow at The Washington Institute, 

specializing in Shia militias. He earned his doctorate from Keele 

University’s School of Social, Political, and Global Studies. A co-creator 

of the Militia Spotlight platform—which offers in-depth analysis of 

developments related to Iran-backed militias in Iraq and Syria—he  

coauthored (with Michael Knights and Aymenn Jawad Al-Tamimi) the 

2020 Institute study Honored, Not Contained: The Future of Iraq’s 

Popular Mobilization Forces.  


